Friday, February 18, 2011

Hidup ini ade macam2 cabaran...Tabah..Tabah..


Kenapa ini sume berlaku pada aku? itulah ayat yang selalu bermain difikiran ku.. entah la maybe sume ini takdir...tp bg aku takdir itu kte sndiri yg tentukan...sometimes macam2 aku pikir sampai nk pening pn ade...( tue sbb kot aku slalu kne migrain =.=" )..

Antara bende yg slalu aku pikir :
> Bleh ker aku berjaya dlm hidup ini?
> Bleh ker aku membina sebuah keluarga yg baik?
> Bleh ker aku memiliki kehidupan yg lebih baik?
> Cukup ker ape yg aku ade skrg?
> and macam2 lg..byk sgt lak..adehh...

Aku sometimes sedih dengan family aku,slalu chaos sgt..=.=" cam nk nangis lak..ades..
Sebagai sorg abg dan anak sulung, kne la aku tabah and try da best for ma family...
Seperti ape yg bos aku katekn, zareef cume kamu yang tentukn hidup kamu, "wanna make it better or worse.. " dan slalu bersandang pada yg esa..sesungguhnya Allah swt tidak akan lupa akan umatnyer...and maybe ni sume ujian yg diberikan pada aku tuk menjadi manusia yg lebih baik....

Selepas itu, aku cube tuk menjadi yg lbh baik...memperbaiki life aku yg x sberape nie..and aku harap ia dapat membantu..i hope..(^.^)..
Life kinda boring sometimes but if u fill it with something nice n wonderfull it can lead to a joyfull life...( perrgh..ayat omputeh lak..hahaha)..

From M.Zareef yg clueless nie..

1 comments:

SiMpLe LiFe....... said...

Kdg2 ALLAH SWT sembunyikan matahari.....
DIA dtgkn petir n kilat.....
Kita menangis n t'tanya-tanya,
kemana hilangnya sinar....
Rupa-rupanya.....
ALLAH SWT nk hadiahkan kita pelangi...
Sentiasalah bsabar n tabah lam mghadapi dugaanNYA...
InsyaAllah DIA sentiasa de bsama2 ngn org yg sabar.....

Post a Comment